23 februari 2018

Daimler presenteert eActros



De Mercedes-Benz elektrische vrachtwagen illustreert de fascinerende mogelijkheden van connectiviteit, elektrische aandrijfsystemen, toekomstige display- en besturingstechnologieŽn en telematica en is grotendeels zelfvoorzienend. De Mercedes-Benz elektrische vrachtwagen definieert de nieuwste ontwikkelingen in volledig elektrische voertuigen in de zware distributieketen.


Prestaties van een dieselmotor
De Mercedes-Benz elektrische vrachtauto staat in alle opzichten zijn mannetje tegenover vergelijkbare vrachtwagens met interne verbrandingsmotor, zelfs als het aankomt op het gewicht ervan. De drie-asser met een toegestaan brutogewicht van 26.0 t produceert geen lokale uitstoot en werkt geruisloos, maar het is gelijk aan een vrachtwagen met een interne verbrandingsmotor wat op het gebied van belasting en prestaties. Dankzij zijn innovatieve stroomvoorziening is de truck ook economisch aantrekkelijk. De opvallende kenmerken van de Mercedes-Benz elektrische truck zijn de aandrijving met elektrisch aangedreven achteras en elektromotoren direct naast de wielnaven. Hun maximale vermogen is 2 x 125 kW en 2 x 500 Nm koppel. De standaardversie van de as heeft zich al bewezen bij de bussen.


Intelligent energiebeheer
De batterijcapaciteit van de Mercedes-Benz Electric Truck is modulair opgebouwd. Het basisarrangement is een batterijpakket bestaande uit lithium-ionbatterijen met een totale capaciteit van 212 kWh. Dit resulteert in een bereik van maximaal 200 km - normaal genoeg voor een normale bezorgronde. De toevoegingen van Predictive Charge Management, proactieve Predictive Powertrain Control cruise control en FleetBoard voor stedelijke distributie maken de Mercedes-Benz elektrische truck geschikt voor dagelijks gebruik.


Naadloos onderling verbonden systeem
De Mercedes-Benz Electric Truck maakt gebruik van de mogelijkheden die door connectiviteit worden geboden om een naadloos verbonden systeem te creŽren dat bereik- en lastbeheer, voertuiginformatie en perifere gegevens omvat. De innovatieve telematicadienst FleetBoard for Urban Distribution verbindt als eerste het telematicasysteem met de rijregeling. Het begint met de planning: in plaats van de conventionele vaste afleveringsruns is er een flexibel systeem. Het zorgt ervoor dat alle geplande transportactiviteiten door het wagenpark kunnen worden uitgevoerd zonder het bereik van de vrachtwagens te overbelasten of onderbenut te laten.


Wilt u meer weten over de eActros? Lees hier het gehele nieuwsbericht van Daimler


Meer nieuws...

    Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart