6 maart 2019

Wensink Apeldoorn meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland 


Wensink Mercedes-Benz Apeldoorn is uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Wensink kreeg de prestigieuze titel vanwege de hoge mate van klanttevredenheid.

Best Customer Loyalty

De ‘Best Customer Loyalty 2018-award’ is op de Auto Salon in Brussel uitgereikt door Niels Kowollik, CEO & Managing Director Mercedes-Benz Nederland. Vorig jaar heeft Wensink Mercedes-Benz Hoogeveen de prijs in ontvangst mogen nemen. Dit jaar eindigde Auto Wust uit Hellevoetsluis op de tweede plaats en Mercedes-Benz Dealer Bedrijven Naaldwijk op de derde plaats. Wij willen beide dealers feliciteren met deze prestatie.
Onze After Sales Directeur Peter Spit lichtte het volgende toe na de overhandiging van de award: “In Apeldoorn hebben we een toegewijd team dat een perfecte service en een persoonlijke aanpak simpelweg normaal en vanzelfsprekend vindt. Het resultaat daarvan is een zeer trouwe klantenkring. In Apeldoorn vertellen we die klanten nu nog beter wát er zo vanzelfsprekend is aan onze service. We leggen bijvoorbeeld uit wat er in de werkplaats met de auto gebeurt en waarom. Daardoor zijn de klanttevredenheidscijfers verder gestegen en dat heeft tot deze award geleid. We zijn trots op deze teamprestatie en dat smaakt naar meer. De ‘Apeldoornse aanpak’ is een voorbeeld voor al onze vestigingen.’’ 


De klant als merkambassadeur 

Klanten zijn belangrijke merkambassadeurs en daarom onderzoekt Mercedes-Benz al meer dan twintig jaar de mate van klanttevredenheid. Dit jaar heeft Mercedes-Benz voor het eerst gebruik gemaakt van de ‘Dealer Score Card’. Deze laat op basis van een toetsing van 12 maanden zien hoe de Nederlandse Mercedes-Benz dealers presteren. Zo vervullen klanten een actieve rol bij het verbeteren van de dienstverlening. 

De klant op nummer 1

 De essentie van Klant Nr. 1 is dat de klanttevredenheid structureel is geďntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf. Alles moet kloppen: van het eerste contact, de proefrit en de offerte tot de aflevering van de auto en daarna de uitvoering van onderhoud en reparatie. Alle Mercedes-Benz medewerkers worden hier intensief op getraind. 


Vasthouden en verbeteren

Niels Kowollik vertelde bij de uitreiking dat: ‘’De Nederlandse Mercedes-Benz dealerorganisaties in alle opzichten streven naar de hoogste kwaliteit. Elke dealer biedt een allesomvattend en ontzorgend dienstenpakket en zorgt ervoor dat iedere klant zich thuisvoelt bij het bedrijf. Bij Mercedes-Benz zijn we trots op de hoge cijfers. Omdat ‘ambitie’ traditioneel in het DNA van het merk zit, willen we dit hoge niveau niet alleen vasthouden, maar nog verder verbeteren. 

Meer nieuws...

Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart