Tel. 0800 - 936 746 5
29 augustus 2017

Kwaliteitscertificaat voor werkplaatsprocessen bij Wensink Nijmegen


Wensink Nijmegen heeft het kwaliteitscertificaat voor haar werkplaats voor personenwagens behaald. Dat betekent dat de werkplaats aan een internationale standaard van het hoogste niveau voldoet. Het verkrijgen van het kwaliteitscertificaat is weliswaar eervol, maar geen doel op zich. Het draait uiteindelijk namelijk om optimale klanttevredenheid. En die vertoont bij Wensink Nijmegen een sterke opgaande lijn.


Het verkrijgen van het kwaliteitscertificaat voor het werkplaatsproces stelt hoge eisen aan de dealer, die moeten voldoen aan de internationale kwaliteitsstandaard van Mercedes-Benz. Elke afzonderlijk stap in het werkplaatsproces is gedetailleerd beschreven; vanaf het eerste telefonische contact voor een werkplaatsafspraak tot en met het weer afgeven van het voertuig aan de klant. Door op een dergelijke gestructureerde manier te werken kan gericht aan elk onderdeel van de serviceverlening worden gewerkt. Dat is belangrijk, want bij de aankoop van een topproduct mag een klant ook de bijbehorende service verwachten.


Teamwork
Het verkrijgen van het kwaliteitscertificaat gaat niet vanzelf. Peter Spit, after sales directeur bij Wensink: ” Samen met coaches van Mercedes-Benz Nederland werkt ons complete team aan optimale werkprocessen. Iedereen binnen ons bedrijf is ervan doordrongen dat de klant op nummer 1 moet staan en dat een gestructureerde manier van werken niet alleen voor extra klanttevredenheid zorgt, maar ook voor meer werkplezier en een hogere productiviteit. Ik zie dit certificaat als de bekroning van de motivatie van alle werkplaatsmedewerkers, chapeau! “


Bovengemiddelde klanttevredenheid

Global Training is het trainingsinstituut van Mercedes-Benz en is medeverantwoordelijk voor het kwalificeren van het dealerbedrijf. “Wensink Nijmegen heeft voor de Mercedes-Benz personenwagens het kwaliteitscertificaat ontvangen en dat hebben ze echt verdiend. Er is intensief gewerkt om dit resultaat te halen. Alex Wallet die namens Global Training het traject bij Wensink Nijmegen begeleidde, heeft bijzonder goed en plezierig samengewerkt met het gemotiveerde team van Wensink. We zien de eerste resultaten ervan trouwens al nadrukkelijk terug. Sinds enkele jaren houden we de klanttevredenheidsscores per dealerbedrijf nauwgezet bij. Wensink scoort daarbij nu hoger en dat is met name goed nieuws voor de klanten.


Spit voegt daaraan toe: “Natuurlijk zijn we trots op dit certificaat, maar klanttevredenheid is voor ons een continu proces. We blijven werken aan nog beter”.

Meer nieuws...