21 januari 2016

Wensink Leeuwarden onderscheiden voor klantvriendelijkheid

Mercedes-Benz dealer Wensink in Leeuwarden is voor zijn zeer klantvriendelijke manier van werken onderscheiden met de Klant Nr. 1-medaille. Met Klant Nr. 1 streeft Mercedes-Benz - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Die klanten spreken zich via enquetes uit over hun dealerbedrijf. Hierbij komt alles aan bod: van showroom tot en met werkplaats. Klanttevredenheid is een topprioriteit van Mercedes-Benz. Het is een belangrijke factor voor de loyaliteit én tevreden klanten zijn belangrijke merkambassadeurs.

Renzo Koopman krijgt de Klant Nr. 1-trofee overhandigd door Casper Haen (directeur verkoop Mercedes-Benz Cars van Mercedes-Benz Nederland – links op de foto).


Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van klanten te meten. Door middel van online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven.

De klant altijd op Nr. 1 – alle aspecten tellen mee

De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot en met de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie.

Wensink: topscores voor klantvriendelijkheid

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek ook dit jaar dat de complete Mercedes-Benz organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz dealer Wensink in Leeuwarden kreeg van zijn klanten zeer hoge cijfers. Daarvoor kreeg Sales Manager Renzo Koopman een speciale medaille overhandigd. Koopman over de prestigieuze onderscheiding: “Het winnen van deze prachtige prijs is een echte teamprestatie. Het zit in de genen van alle Wensink-medewerkers om zich maximaal in te spannen voor elke klant. Om dat te waarborgen, komen we wekelijks bij elkaar. Als dan blijkt dat er verbeterpuntjes zijn, kunnen we daar direct mee aan de slag – zorg voor de klant is bij ons een continu proces. Deze prijs bevestigt dat we daarbij de juiste weg volgen.”

Unieke merkbeleving zorgt voor ambassadeurs

De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de negende keer toegekend. Karsten Oellers, CEO van Mercedes-Benz Nederland reikte de prijzen uit. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “We reiken de Klant Nr. 1 Awards uit om dealers te inspireren en te motiveren tot topprestaties. Op het gebied van klanttevredenheid zijn we naar een zeer hoog niveau gegroeid. Daarom is het des te mooier om te zien dat de lat ook dit jaar weer hoger is komen te liggen. Alle dealers maken ons merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ op overtuigende wijze waar. Met het bieden van de unieke Mercedes-Benz beleving kweken we ook ambassadeurs: klanten die ‘hun’ dealerbedrijf actief aanbevelen aan anderen. Samen met een reeks belangrijke nieuwe modellen is dat een perfecte start van 2016.” 

 

Meer nieuws...

Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart