18 november 2015

De nieuwe Mercedes-AMG SL 63 en SL 65


Mercedes-AMG voorziet de SL 63 en SL 65 high-performance roadsters van verder opgewaardeerde technologie en een nog expressiever design. Het front is volledig nieuw vormgegeven, met een grotere grille die verder naar beneden doorloopt en de A-wing voorskirt.


De stijlvolle verlichting en de uitgebreide standaarduitrusting benadrukken het kwaliteitsniveau. De motoren zetten de standaard in het segment van high-performance roadsters: de 5,5-liter V8-biturbomotor in de SL 63 genereert een vermogen van 430 kW (585 pk) en een maximumkoppel van 900 Nm. De SL 65 wordt aangedreven door een 6,0-liter V12-biturbomotor van 463 kW (630 pk) en een koppel van 1.000 Nm.


Buitengewone prestaties, een indrukwekkende rijdynamiek en het expressieve, stilistisch aangescherpte design zijn de kenmerken van de nieuwe Mercedes-AMG SL 63 en Mercedes-AMG SL 65. Tot de technische highlights behoren het sportonderstel gebaseerd op Active Body Control, het sperdifferentieel op de achteras dat nu standaard is, de nog sneller reagerende AMG SPEEDSHIFT MCT zeventraps automatische sporttransmissie (SL 63) en de vijf AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma’s. De Mercedes-AMG SL 63 en SL 65 beleven op 18 november 2015 hun wereldpremière tijdens de Los Angeles Auto Show en staan in april 2016 bij de dealer.

 Mercedes-AMG SL 63Mercedes-AMG SL 65
Motor/cilindersV8-biturbo V12-biturbo
Cilinderinhoud5461 cc5980 cc
Vermogen430 kW (585 pk)
bij 5500 t/min
463 kW (630 pk)
bij 5500 t/min
Maximumkoppel900 Nm tussen 2250-3750
t/min
1000 Nm tussen 2300-4300
t/min
Brandstofverbruik, NEDC
gecombineerd
10,1-9,8 l/100 km11,9 l/100 km
Co2-emissie234-229 g/km279 g/km
Acceleratie 0-100 km/h4,1 sec.4,0 sec.
Topsnelheid250 km/h*250 km/h*

* elektronisch begrensd, met AMG Driver's Package 300 km/h


De aandrijfunit beschikt over talloze high-tech componenten voor een groot motorvermogen, gecombineerd met een laag brandstofverbruik: naast directe brandstofinspuiting met gerichte verneveling bestaan andere voorzieningen uit een volledig aluminium motorcarter, een dubbele turbo, vier kleppen per cilinder met nokkenasverstelling en een lucht/koelwater intercooler. Het uitlaatsysteem heeft een markante sound met een geheel eigen karakter. Grote radiatoren in het front en speciale ventilatieopeningen in de motorkap zorgen voor de gewenste hittebalans van de motoren. De prestaties worden ondersteund door het sportonderstel, gebaseerd op Active Body Control, het high-performance remsysteem en de doorontwikkelde AMG SPEEDSHIFT MCT zeventraps automatische sporttransmissie (SL 63) of de AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC (SL 65).

De intelligente lichtgewichtconstructie levert ook een belangrijke bijdrage aan de grote rijdynamiek. Bij de SL-modellen vormt de volledig aluminium carrosserie de basis voor een hoge stijfheid, veiligheid en comfort in combinatie met een zo laag mogelijk gewicht. De ontwerpers hebben van het nog lichtere materiaal magnesium gebruik gemaakt voor het paneel dat zich achter de tank bevindt. Ook het kofferdeksel draagt bij aan een verlaging van het gewicht. Extreem stijve, lichte carbon componenten zijn gebruikt voor de ophanging van het kofferdeksel op basis van ervaringen van AMG in de autosport en zijn verbonden met de even lichte kunststof buitenkant. Dit alles resulteert in een gewichtsbesparing van 5 kilo in vergelijking met een conventioneel kofferdeksel.

 

Meer nieuws...

Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart